1. W sprawie sposobu załatwiania skarg kierowanych do Prezesa Rady Ministrów z dnia 2004-03-08.
1. W sprawie sposobu załatwiania skarg kierowanych do Prezesa Rady Ministrów.
Skargi kierowane do Prezesa Rady Ministrów rozpatrywane przez Departament Kontroli, Skarg i Wniosków nie zawsze są załatwiane zgodnie z art. 231 oraz 232 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego. Na mocy art. 231 Kpa, jeżeli organ, który otrzymał skargę nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego albo wskazać właściwy organ. Zgodnie z art. 232 § 1 Kpa organ właściwy do rozpatrzenia skargi może ją przekazać do załatwienia organowi niższego stopnia, o ile skarga nie zawiera zarzutów dotyczących działalności tego organu. Tymczasem zdarza się, że obywatelom wnoszącym skargi udziela się jedynie odpowiedzi o braku właściwości Kancelarii Prezesa RM do rozpatrzenia sprawy, bez wskazania organu kompetentnego, albo skargę na działalność danego organu przekazuje się mu celem merytorycznego załatwienia. Rzecznik zwraca się z prośbą o podjęcie działań zmierzających do wyeliminowania takich sytuacji w przyszłości.
Inf. 1-3/2004, str. 56
Inf. 4-6/2004, str. 87