Sprawy generalne Rzecznika Praw Obywatelskich



1. W sprawie skarg klientów niezadowolonych z usług Telekomunikacji Polskiej S.A z dnia 2004-03-29.

Adresat:
URZĄD OCHRONY KONKURENCJI I KONSUMENTÓW
Sygnatura:
RPO/465208/04/VI/607.1 RZ
Data sprawy:
2004-03-29
Rodzaj sprawy:
wystąpienie o charakterze generalnym (WG)
Nazwa zepołu:
Zespół Prawa Administracyjnego i Gospodarczego
Wynik sprawy:
Opis sprawy:

1. W sprawie skarg klientów niezadowolonych z usług Telekomunikacji Polskiej S.A.

Od czasu dokonania przez TP S.A. zmian w zakresie sposobu zorganizowania systemu obsługi klienta, znacznie wzrosła liczba skarg do Rzecznika Praw Obywatelskich w tym przedmiocie. Od października 2003 r. do chwili obecnej wpłynęło około 160 spraw. Pilnym do rozwiązania problemem jest, jak wynika z listów, sprawa windykacji należności z tytułu nieterminowego regulowania faktur, która w części przypadków okazuje się niezasadną. Zbywca wierzytelności - TP S.A wyjaśnił, że cesja wierzytelności odbywa się na podstawie art. 509 i następnych przepisów Kodeksu cywilnego i jest to rzekomo działanie, które nie narusza art. 385 3 Kodeksu cywilnego o niedozwolonych klauzulach w umowach z konsumentem oraz spełnia "wszelkie wymogi formalno-prawne". Użytkownicy sieci internetowej TP S.A. sygnalizują jeszcze kwestię reklamacji połączeń międzynarodowych, które są przekierunkowywane na Wyspy Św. Tomasza. Użytkownicy ze zrozumiałych względów kwestionują te połączenia. Reklamacje te są załatwiane przez TP S.A. według niejednakowych kryteriów.

Inf. 1-3/2004, str. 65

 
Wystąpienie dołączone do tego dokumentu: