1-3. W sprawie potrzeby przywrócenia ulgi w podatku dochodowym dla zakładów zatrudniających skazanych z dnia 2004-12-21.
1-3. W sprawie potrzeby przywrócenia ulgi w podatku dochodowym dla zakładów zatrudniających skazanych.
W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 23.03.2004 r. w sprawie podmiotów, w których jest wykonywana kara ograniczenia wolności oraz praca społecznie użyteczna zrezygnowano z dotychczasowego uprawnienia zakładów, w których jest wykonywana praca skazanych, do ulgi w podatku dochodowym w wysokości 50% kwoty określonej w § 11 tego rozporządzenia. Było to konsekwencją zmiany art. 58 § 4 Kkw, w którym skreślono upoważnienie Rady Ministrów do określenia takiej ulgi z powodu niezgodności tego unormowania z art. 217 Konstytucji RP. Korzystne dla zakładów zatrudniających skazanych uregulowanie do tej pory nie zostało wprowadzone do ustawy. Likwidacja ulgi wpływa negatywnie na decyzje podmiotów w których jest wykonywana kara ograniczenia wolności oraz praca społecznie użyteczna. Dotyczą one zarówno ograniczenia liczby skazanych przyjętych do pracy jak i gotowości przyjęcia skazanych do pracy. Mając na uwadze potrzebę tworzenia właściwych warunków do wykonywania kar nieizolacyjnych, Rzecznik zwraca się o spowodowanie podjęcia inicjatywy ustawodawczej, która przywróci omawiane prawo do ulgi w podatku dochodowym.
Inf. 10-12/2004, str. 62
1-3. W sprawie potrzeby przywrócenia ulgi w podatku dochodowym dla zakładów zatrudniających skazanych.
W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 23.03.2004 r. w sprawie podmiotów, w których jest wykonywana kara ograniczenia wolności oraz praca społecznie użyteczna zrezygnowano z dotychczasowego uprawnienia zakładów, w których jest wykonywana praca skazanych, do ulgi w podatku dochodowym w wysokości 50% kwoty określonej w § 11 tego rozporządzenia. Było to konsekwencją zmiany art. 58 § 4 Kkw, w którym skreślono upoważnienie Rady Ministrów do określenia takiej ulgi z powodu niezgodności tego unormowania z art. 217 Konstytucji RP. Korzystne dla zakładów zatrudniających skazanych uregulowanie do tej pory nie zostało wprowadzone do ustawy. Likwidacja ulgi wpływa negatywnie na decyzje podmiotów w których jest wykonywana kara ograniczenia wolności oraz praca społecznie użyteczna. Dotyczą one zarówno ograniczenia liczby skazanych przyjętych do pracy jak i gotowości przyjęcia skazanych do pracy. Mając na uwadze potrzebę tworzenia właściwych warunków do wykonywania kar nieizolacyjnych, Rzecznik zwraca się o spowodowanie podjęcia inicjatywy ustawodawczej, która przywróci omawiane prawo do ulgi w podatku dochodowym.
Inf. 10-12/2004, str. 62
1-3. W sprawie potrzeby przywrócenia ulgi w podatku dochodowym dla zakładów zatrudniających skazanych.
W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 23.03.2004 r. w sprawie podmiotów, w których jest wykonywana kara ograniczenia wolności oraz praca społecznie użyteczna zrezygnowano z dotychczasowego uprawnienia zakładów, w których jest wykonywana praca skazanych, do ulgi w podatku dochodowym w wysokości 50% kwoty określonej w § 11 tego rozporządzenia. Było to konsekwencją zmiany art. 58 § 4 Kkw, w którym skreślono upoważnienie Rady Ministrów do określenia takiej ulgi z powodu niezgodności tego unormowania z art. 217 Konstytucji RP. Korzystne dla zakładów zatrudniających skazanych uregulowanie do tej pory nie zostało wprowadzone do ustawy. Likwidacja ulgi wpływa negatywnie na decyzje podmiotów w których jest wykonywana kara ograniczenia wolności oraz praca społecznie użyteczna. Dotyczą one zarówno ograniczenia liczby skazanych przyjętych do pracy jak i gotowości przyjęcia skazanych do pracy. Mając na uwadze potrzebę tworzenia właściwych warunków do wykonywania kar nieizolacyjnych, Rzecznik zwraca się o spowodowanie podjęcia inicjatywy ustawodawczej, która przywróci omawiane prawo do ulgi w podatku dochodowym.
Inf. 10-12/2004, str. 62
Inf. 1-3/2005, str.99