1. W sprawie tegorocznej rekrutacji na studia z dnia 2005-07-27.
1. W sprawie tegorocznej rekrutacji na studia.
Wprowadzenie zapowiadanej od kilku lat nowej matury oraz zmiana, w związku z powyższym, zasad naboru na studia przez szkoły wyższe, ujawniło, iż w okresie przejściowym brak jest porozumienia co do zasad tegorocznej rekrutacji na studia, które uwzględniałyby interesy zarówno "starych", jak i "nowych" maturzystów. Kandydaci, którzy zdawali egzamin dojrzałości, zobowiązani zostali przez uchwały Senatów poszczególnych uczelni do przystąpienia do Centralnego Egzaminu Wstępnego, mającego odpowiadać poziomem i zakresem nowym egzaminom maturalnym. Na podstawie wyników tego egzaminu miała zostać przygotowana lista kandydatów na studia. Okazało się, że CEW był znacznie trudniejszy w porównaniu do tegorocznych nowych matur. Doprowadziło to zdaniem skarżących do nierównej pozycji dwóch grup kandydatów na studia, przy dyskryminacji kandydatów ze "starą maturą". Nie wszystkie uczelnie organizowały dodatkowe egzaminy wstępne. W takich sytuacjach pojawił się problem z przeliczaniem przez uczelnie wyższe punktów za oceny ze starej i nowej matury. Napływające skargi dotyczą także wysokości opłaty wnoszonej przez osobę ubiegającą się o przyjęcie na studia. Zdaniem skarżących wysokość opłat różnicuje sytuację osób ubiegających się o przyjęcia na studia. Osoby uboższe mają zdecydowanie ograniczone możliwości zgłaszania swojej kandydatury na studia w porównaniu do osób o lepszej sytuacji materialnej. Nadto, kandydaci na studia zostali zmuszeni do uiszczenia powyższych bezzwrotnych opłat na rzecz uczelni, zanim poznali wyniki matur. Tymczasem, nie znając ilości uzyskanych punktów z poszczególnych przedmiotów, nie mogli przewidzieć, na jakie kierunki mają oni realne szanse przyjęcia.
Inf. 7-9/2005, str.
1. W sprawie tegorocznej rekrutacji na studia.
Wprowadzenie zapowiadanej od kilku lat nowej matury oraz zmiana, w związku z powyższym, zasad naboru na studia przez szkoły wyższe, ujawniło, iż w okresie przejściowym brak jest porozumienia co do zasad tegorocznej rekrutacji na studia, które uwzględniałyby interesy zarówno "starych", jak i "nowych" maturzystów. Kandydaci, którzy zdawali egzamin dojrzałości, zobowiązani zostali przez uchwały Senatów poszczególnych uczelni do przystąpienia do Centralnego Egzaminu Wstępnego, mającego odpowiadać poziomem i zakresem nowym egzaminom maturalnym. Na podstawie wyników tego egzaminu miała zostać przygotowana lista kandydatów na studia. Okazało się, że CEW był znacznie trudniejszy w porównaniu do tegorocznych nowych matur. Doprowadziło to zdaniem skarżących do nierównej pozycji dwóch grup kandydatów na studia, przy dyskryminacji kandydatów ze "starą maturą". Nie wszystkie uczelnie organizowały dodatkowe egzaminy wstępne. W takich sytuacjach pojawił się problem z przeliczaniem przez uczelnie wyższe punktów za oceny ze starej i nowej matury. Napływające skargi dotyczą także wysokości opłaty wnoszonej przez osobę ubiegającą się o przyjęcie na studia. Zdaniem skarżących wysokość opłat różnicuje sytuację osób ubiegających się o przyjęcia na studia. Osoby uboższe mają zdecydowanie ograniczone możliwości zgłaszania swojej kandydatury na studia w porównaniu do osób o lepszej sytuacji materialnej. Nadto, kandydaci na studia zostali zmuszeni do uiszczenia powyższych bezzwrotnych opłat na rzecz uczelni, zanim poznali wyniki matur. Tymczasem, nie znając ilości uzyskanych punktów z poszczególnych przedmiotów, nie mogli przewidzieć, na jakie kierunki mają oni realne szanse przyjęcia.
Inf. 7-9/2005, str.
1. W sprawie tegorocznej rekrutacji na studia.
Wprowadzenie zapowiadanej od kilku lat nowej matury oraz zmiana, w związku z powyższym, zasad naboru na studia przez szkoły wyższe, ujawniło, iż w okresie przejściowym brak jest porozumienia co do zasad tegorocznej rekrutacji na studia, które uwzględniałyby interesy zarówno "starych", jak i "nowych" maturzystów. Kandydaci, którzy zdawali egzamin dojrzałości, zobowiązani zostali przez uchwały Senatów poszczególnych uczelni do przystąpienia do Centralnego Egzaminu Wstępnego, mającego odpowiadać poziomem i zakresem nowym egzaminom maturalnym. Na podstawie wyników tego egzaminu miała zostać przygotowana lista kandydatów na studia. Okazało się, że CEW był znacznie trudniejszy w porównaniu do tegorocznych nowych matur. Doprowadziło to zdaniem skarżących do nierównej pozycji dwóch grup kandydatów na studia, przy dyskryminacji kandydatów ze "starą maturą". Nie wszystkie uczelnie organizowały dodatkowe egzaminy wstępne. W takich sytuacjach pojawił się problem z przeliczaniem przez uczelnie wyższe punktów za oceny ze starej i nowej matury. Napływające skargi dotyczą także wysokości opłaty wnoszonej przez osobę ubiegającą się o przyjęcie na studia. Zdaniem skarżących wysokość opłat różnicuje sytuację osób ubiegających się o przyjęcia na studia. Osoby uboższe mają zdecydowanie ograniczone możliwości zgłaszania swojej kandydatury na studia w porównaniu do osób o lepszej sytuacji materialnej. Nadto, kandydaci na studia zostali zmuszeni do uiszczenia powyższych bezzwrotnych opłat na rzecz uczelni, zanim poznali wyniki matur. Tymczasem, nie znając ilości uzyskanych punktów z poszczególnych przedmiotów, nie mogli przewidzieć, na jakie kierunki mają oni realne szanse przyjęcia.
Inf. 7-9/2005, str.
Inf. 7-9/2005, str.
2. Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia (8.09.2005 r.) poinformowała, że Minister Zdrowia nie ma tytułu prawnego do interwencji w samorządne decyzje senatów uczelni i przyjętą procedurę, niemniej wystosował do wybranych losowo uczelni medycznych obserwatorów egzaminów wstępnych. Nie stwierdzono jednak działań niezgodnych z prawem. Minister Zdrowia zobowiązał się przekazać uwagi Rzecznika Konferencji Rektorów Uczelni Medycznych z prośbą o ich rozpatrzenie w kontekście organizacji egzaminów wstępnych w przyszłości.
Inf. 7-9/2005, str.
1. Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej i Sportu (10.08.2005 r.) poinformował, że ostateczne wyniki rekrutacji na rok akademicki 2005/2006 staną się przedmiotem szczegółowej analizy i zostaną wykorzystane przez Ministerstwo, jak też posłużą weryfikacji dalszych działań władz uczelni. Opłaty wnoszone przez osoby ubiegające się o przyjęcie na studia ustala rektor uczelni. Wysokość tej opłaty nie może przewyższać planowanych kosztów związanych z przeprowadzeniem postępowania rekrutacyjnego. W roku bieżącym opłata została ustalona na poziomie 80 i 85 zł. Minister Edukacji Narodowej i Sportu zwrócił się do rektorów szkół wyższych z prośbą o zwrot wniesionej opłaty w przypadku, jeśli kandydat na studia wniósł opłatę nie znając jeszcze wyniku egzaminu maturalnego, a następnie nie zdał egzaminu dojrzałości.
Inf. 7-9/2005, str.
2. Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia (8.09.2005 r.) poinformowała, że Minister Zdrowia nie ma tytułu prawnego do interwencji w samorządne decyzje senatów uczelni i przyjętą procedurę, niemniej wystosował do wybranych losowo uczelni medycznych obserwatorów egzaminów wstępnych. Nie stwierdzono jednak działań niezgodnych z prawem. Minister Zdrowia zobowiązał się przekazać uwagi Rzecznika Konferencji Rektorów Uczelni Medycznych z prośbą o ich rozpatrzenie w kontekście organizacji egzaminów wstępnych w przyszłości.
Inf. 7-9/2005, str.
1. Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej i Sportu (10.08.2005 r.) poinformował, że ostateczne wyniki rekrutacji na rok akademicki 2005/2006 staną się przedmiotem szczegółowej analizy i zostaną wykorzystane przez Ministerstwo, jak też posłużą weryfikacji dalszych działań władz uczelni. Opłaty wnoszone przez osoby ubiegające się o przyjęcie na studia ustala rektor uczelni. Wysokość tej opłaty nie może przewyższać planowanych kosztów związanych z przeprowadzeniem postępowania rekrutacyjnego. W roku bieżącym opłata została ustalona na poziomie 80 i 85 zł. Minister Edukacji Narodowej i Sportu zwrócił się do rektorów szkół wyższych z prośbą o zwrot wniesionej opłaty w przypadku, jeśli kandydat na studia wniósł opłatę nie znając jeszcze wyniku egzaminu maturalnego, a następnie nie zdał egzaminu dojrzałości.
Inf. 7-9/2005, str.
2. Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia (8.09.2005 r.) poinformowała, że Minister Zdrowia nie ma tytułu prawnego do interwencji w samorządne decyzje senatów uczelni i przyjętą procedurę, niemniej wystosował do wybranych losowo uczelni medycznych obserwatorów egzaminów wstępnych. Nie stwierdzono jednak działań niezgodnych z prawem. Minister Zdrowia zobowiązał się przekazać uwagi Rzecznika Konferencji Rektorów Uczelni Medycznych z prośbą o ich rozpatrzenie w kontekście organizacji egzaminów wstępnych w przyszłości.
Inf. 7-9/2005, str.
1. Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej i Sportu (10.08.2005 r.) poinformował, że ostateczne wyniki rekrutacji na rok akademicki 2005/2006 staną się przedmiotem szczegółowej analizy i zostaną wykorzystane przez Ministerstwo, jak też posłużą weryfikacji dalszych działań władz uczelni. Opłaty wnoszone przez osoby ubiegające się o przyjęcie na studia ustala rektor uczelni. Wysokość tej opłaty nie może przewyższać planowanych kosztów związanych z przeprowadzeniem postępowania rekrutacyjnego. W roku bieżącym opłata została ustalona na poziomie 80 i 85 zł. Minister Edukacji Narodowej i Sportu zwrócił się do rektorów szkół wyższych z prośbą o zwrot wniesionej opłaty w przypadku, jeśli kandydat na studia wniósł opłatę nie znając jeszcze wyniku egzaminu maturalnego, a następnie nie zdał egzaminu dojrzałości.
Inf. 7-9/2005, str.
2. Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia (8.09.2005 r.) poinformowała, że Minister Zdrowia nie ma tytułu prawnego do interwencji w samorządne decyzje senatów uczelni i przyjętą procedurę, niemniej wystosował do wybranych losowo uczelni medycznych obserwatorów egzaminów wstępnych. Nie stwierdzono jednak działań niezgodnych z prawem. Minister Zdrowia zobowiązał się przekazać uwagi Rzecznika Konferencji Rektorów Uczelni Medycznych z prośbą o ich rozpatrzenie w kontekście organizacji egzaminów wstępnych w przyszłości.
Inf. 7-9/2005, str.