Sprawy generalne Rzecznika Praw Obywatelskich



1. w sprawie opisanego w artykule prasowym przypadku braku należytej reakcji ze strony funkcjonariuszy policji z dnia 2006-02-27.

Adresat:
KOMENDA STOŁECZNA POLICJI
Sygnatura:
RPO/526079/06/II/208.1 RZ
Data sprawy:
2006-02-27
Rodzaj sprawy:
wystąpienie o charakterze generalnym (WG)
Nazwa zepołu:
Zespół Prawa Karnego
Wynik sprawy:
Opis sprawy:

1. w sprawie opisanego w artykule prasowym przypadku braku należytej reakcji ze strony funkcjonariuszy policji.

W publikacji zamieszczonej w "Gazecie Wyborczej" z dnia 22.02.2006 r. zatytułowanej "Reaguj, policji to nie rusza" opisany został przypadek braku należytej reakcji ze strony funkcjonariuszy stołecznej policji na powiadomienie ich przez pokrzywdzoną i bezpośrednich świadków o popełnieniu przestępstwa, a także odmowy zatrzymania ujętego przez nich sprawcy. W związku z uczynioną przez Komendanta Stołecznego Policji we wspomnianej publikacji prasowej deklaracją szczegółowego wyjaśnienia tej sprawy, Rzecznik Praw Obywatelskich prosi o poinformowanie o dokonanych ustaleniach i wydanych rozstrzygnięciach, a także o ewentualnych działaniach mających na celu zapobieżenie powtórzeniu się tego rodzaju sytuacji.

Inf.1-3/2006, str.

 
Wystąpienie dołączone do tego dokumentu:


Data odpowiedzi:
2006-04-20
Opis odpowiedzi:
1. Komendant Stołeczny Policji (29.03.2006 r.) poinformował, że sprawa opisana przez Rzecznika stanowiła przedmiot czynności wyjaśniających w Wydziale Inspekcji i Kontroli. W wyniku oceny policyjnych działań w tej sprawie dopatrzono się nieprawidłowości w postępowaniu dyżurnego służby ochronnej obiektu Komendy Stołecznej Policji oraz dyżurnego Stołecznego Stanowiska Kierowania KSP. Wobec winnych stwierdzonych uchybień zostaną wyciągnięte konsekwencje dyscyplinarne. Mając na uwadze dbałość o podnoszenie jakości współpracy ze społeczeństwem Komendant Stołeczny Policji podjął działania zmierzające do wyeliminowania w przyszłości podobnych sytuacji i zapewnienia każdej osobie przybyłej do siedziby KSP niezwłocznego i profesjonalnego załatwienia zgłoszonego problemu.
Inf. 1-3/2006, str.