Wystąpienie do Prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty w sprawie faktur wystawianych abonentom przez TP S.A., zawierających rozliczenie zbiorcze za kilka lub kilkanaście miesięcy z dnia 2006-11-07.
Wystąpienie do Prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty w sprawie faktur wystawianych abonentom przez TP S.A., zawierających rozliczenie zbiorcze za kilka lub kilkanaście miesięcy.
Rzecznik Praw Obywatelskich otrzymuje skargi abonentów Telekomunikacji Polskiej S.A. na przesyłanie faktur zawierających rozliczenie zbiorcze np. za 12 okresów rozliczeniowych. Liczni abonenci TP S.A. nie otrzymują regularnie faktur, nawet po interwencji w "Błękitnej linii" lub przez 12 miesięcy otrzymują faktury zawierające tylko opłatę abonamentową lub opłatę abonamentową i część opłat za połączenia, a po 12 miesiącach otrzymują fakturę zbiorczą zawierającą opłaty za zarejestrowane w tym czasie połączenia. Najczęściej są to faktury wystawione na duże kwoty. TP S.A. nie widzi problemu w wystawianiu faktur zbiorczych za kilka lub kilkanaście okresów rozliczeniowych, twierdząc, że jest to zgodne z ustawą - Prawo telekomunikacyjne.
W ocenie Rzecznika wystawienie faktury zbiorczej za kilka okresów rozliczeniowych pozbawia abonentów możliwości kontroli i weryfikacji opłat ponoszonych za usługi telekomunikacyjne. Nie mogą oni bowiem właściwie reagować na zwiększenie opłaty za te usługi. W tej sytuacji Rzecznik prosi o rozważenie zasadności podjęcia postępowania kontrolnego mającego na celu ustalenie, czy TP S.A. nie narusza obowiązków informacyjnych w stosunku do użytkowników końcowych.