Wystąpienie do Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej w sprawie jakości usługi dostępu do Internetu świadczonej przez operatorów sieci komórkowych z dnia 2009-03-27.
Wystąpienie do Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej w sprawie jakości usługi dostępu do Internetu świadczonej przez operatorów sieci komórkowych.
Rzecznik otrzymuje skargi dotyczące jakości usługi dostępu do Internetu świadczonej przez operatorów sieci komórkowych. Z informacji otrzymanych od skarżących się wynika, iż operatorzy sieci komórkowych przed zawarciem umowy dają swoim potencjalnym abonentom możliwość przetestowania usługi dostępu do Internetu. W okresie "testowym" sygnał odbierany przez jeszcze potencjalnego klienta jest bardzo wysoki (95-97%). Sytuacja niestety zmienia się diametralnie po podpisaniu umowy na czas określony. Sygnał odbierany przez "pozyskanego" abonenta zaczyna słabnąć i często, jak wskazują skarżący, po kilku miesiącach wynosi on od 0 do 12%. Odbieranie sygnału w tej wysokości powoduje, że korzystanie przez abonenta z usługi dostępu do Internetu staje się faktycznie niemożliwe. Abonenci mimo, że są pozbawieni dostępu do Internetu, są zobowiązani do uiszczania opłat za usługę, której faktycznie nie otrzymują. W ocenie operatora, taki spadek sygnału daje najwyżej podstawę do przyznania określonej rekompensaty, ale nie jest on wystarczający do rozwiązania umowy bez obciążania abonenta karami umownymi. Rzecznik zwrócił się o zbadanie przedstawionego problemu.