1. W sprawie nagłego zwiększania natężenia dźwięków przez nadawców telewizyjnych w trakcie emisji reklam z dnia 2003-07-24.
Adresat:
KRAJOWA RADA RADIOFONII I TELEWIZJI
Sygnatura:
RPO/404069/02/VI/607.2 RZ
Data sprawy:
2003-07-24
Rodzaj sprawy:
wystąpienie o charakterze generalnym (WG)
Nazwa zepołu:
Zespół Prawa Administracyjnego i Gospodarczego
Wynik sprawy:
Opis sprawy:
1. W sprawie nagłego zwiększania natężenia dźwięków przez nadawców telewizyjnych w trakcie emisji reklam.
Omawiany problem wymaga, w ocenie Rzecznika, generalnego rozwiązania w odniesieniu do wszystkich nadawców. Emitowanie reklam przy emisji zwiększonej głośności należałoby uznać za reklamę zbyt natarczywą zwłaszcza, iż część reklamodawców stosuje specjalną obróbkę dźwięku mającą na celu subiektywne zwiększanie głośności reklam. Rzecznik prosi o rozważenie sygnalizowanej sprawy i ewentualne podjęcie odpowiednich czynności.
Inf. 3/2003, str.26.
Wystąpienie dołączone do tego dokumentu:
Data odpowiedzi:
2003-11-06
Opis odpowiedzi:
1. odp. Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 13.08.2003 r. - Inf. 3/2003, str.26.