Wystąpienie do Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w sprawie zwiększenia natężenia dźwięku w trakcie emisji reklam telewizyjnych i radiowych z dnia 2011-02-16.
Wystąpienie do Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w sprawie zwiększenia natężenia dźwięku w trakcie emisji reklam telewizyjnych i radiowych.
Do Biura Rzecznika Praw Obywatelskich wpływają skargi obywateli dotyczące zwiększenia natężenia dźwięku w trakcie emisji reklam telewizyjnych i radiowych przez nadawców publicznych i koncesjonowanych. Problem ten był podejmowany przez Rzecznika w latach ubiegłych, w odniesieniu do reklam telewizyjnych. Rozwiązaniem miało być wejście w życie w dniu 14 czerwca 2010 r. nowelizacji rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 3 czerwca 2004 r. w sprawie sposobu prowadzenia działalności reklamowej i telesprzedaży w programach radiowych i telewizyjnych. W myśl dodanego § 4a rozporządzenia, poziom głośności emitowanych reklam i telesprzedaży nie powinien przekraczać poziomu głośności audycji je poprzedzających. Na nadawców został nałożony nadto obowiązek własnej kontroli i porównywania poziomu głośności nadawanych audycji i reklam. Napływające do Biura Rzecznika Praw Obywatelskich skargi obywateli mogą jednak świadczyć o naruszaniu w dalszym ciągu prawa przez nadawców telewizyjnych i radiowych. Rzecznik Praw Obywatelskich zwraca się o zbadanie przedstawionego problemu, a także o informacje na temat ewentualnych skarg, które wpłynęły do KRRiT po dniu wejścia w życie nowelizacji wskazanego wyżej rozporządzenia, dotyczących zwiększenia natężenia dźwięku w trakcie emisji reklam, a także o podjętych w wyniku tych skarg działaniach.